09:55
Загрози демократії в законопроекті №6601
1 липня 2010 року Верховна Рада в першому читанні проголосувала за ініційований регіоналами проект Закону №6601 «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Цей законопроект викликав шквал критики, зокрема, й рухівців, оскільки:

1. Порядок формування ТВК прописаний таким чином, що беззаперечну перевагу отримують політичні сили, які входять до коаліції у Верховній Раді. 


2. За кожного кандидата політичним партіям тепер доведеться викласти грошову заставу в середньому 1-2 мінімальні зарплати, що в загальнонаціональному масштабі, при проведенні одночасно 200 000 передвиборчих кампаній на місцях, сягає сотень мільйонів гривень. 

Цікаво, скільки політичних сил, які фінансуються з внесків простих громадян, зможуть витримати цей фінансовий тягар? Хоча, якщо фінансування йде, зокрема, за рахунок системних відкатів з державного бюджету, або ж якщо партія нараховує у своїх лавах численну кількість олігархів зі статками сумнівного походження, то чому б не встановити такий грошовий "бар´єр"? Хоча, судячи із публічних заяв О.Єфремова, цього Партія регіонів і добивається, надавши можливість взяти участь у виборах лише 2% партій в державі.


3. Заборона висунення кандидатів у депутати від блоків політичних партій. Це яскраве свідчення того, що Партія регіонів писала цей законопроект суто «під себе» і не зважала на будь-які демократичні європейські норми.


4. У виборах заборонено брати участь осередкам політичних партій, яким менше 365 днів, навіть за умови їхньої більш давньої всеукраїнської реєстрації. Таким чином регіонали намагаються прибрати з дороги нові сили, які охоче конкурують з білосиніми.


5. Запропоновані зміни до Закону "Про статус депутатів місцевих рад" позбавляють партії можливості відкликати депутатів, які були обрані за списками відповідної політичної сили. Це означає, що людина, яка "пролізла" в раду у списках тієї чи іншої партії, а в подальшому своїми діями фактично зрадила виборців, які голосували за відповідну політичну силу, і надалі буде депутатом районної, міської, обласної ради без жодних наслідків для себе!? 

Тобто регіонали лишають для себе чергову шпарину для підкупу частини депутатського корпусу, що створює передумови для подальшої тотальної зради обранцями людей. Схоже на те, що Партія регіонів вирішила перенести свій досвід із "тушками" на місцеві ради.


6. Автори законопроекту пропонують організувати роботу дільничної виборчої комісії у фантастично короткий строк – не пізніш як за 15 днів до дня виборів, чого явно недостатньо. 

Повністю відсутнє поняття визначення керівних посад в комісіях. Можна прогнозувати таку ситуацію, коли 99,95% голів і секретарів ДВК будуть представниками регіоналів, або комуністів. 


7. Під час роботи комісій в день виборів поняття кворуму виключається і рішення можуть прийматися більшістю присутніх на засіданні членів комісії. Тобто за головування Партії регіонів в комісіях і банального недопуску членів комісій від опозиції створюється майданчик для фальсифікацій результатів виборів. Або інший абсурд – в одному приміщенні, але в різних кімнатах проводити засідання будуть дві частини однієї виборчої комісії. 


8. Порядок висунення кандидатів у депутати, на посаду сільського, селищного, міського голови є дивним і нереалістичним. Згідно з нормами законопроекту місцеві організації партій будуть змушені за 6 днів провести свої конференції, де й мають обрати кандидатів. Виникають великі сумніви щодо реальних можливостей вкластися у такий термін. До того ж, існує імовірність того, що влада через різні інстанції, зокрема пожежні, міліцію тощо, просто фізично не дасть змоги провести відповідні конференції всім охочим. 


9. До розміщення партій у виборчому бюлетені застосована чергова маніпуляційна технологія. Відтепер команда Януковича хоче використати не загальносвітовий демократичний принцип розташування за алфавітом, а в порядку черговості подачі документів до відповідної ТВК для їх реєстрації. Чи виникають питання, хто стоятиме під №1? Відповідь очевидна – партія влади.


 10. Законопроект не передбачає другого туру виборів голів сіл, селищ, міст. Тобто якщо кандидат отримав, наприклад, 15% підтримки населення, але це виявився найбільший результат, то він й стає головою. Таким чином до влади прийдуть люди, яких не підтримує абсолютна більшість населення.

Переглядів: 682 | Додав: nrusumy | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]